Welkom op de nieuwe EE-m@gazine website!

Sinds januari 2016 kan je terecht op onze volledig nieuwe website. Voorlopig kan je nog even grasduinen op de oude website.

Dagboek Berlijn

Nee, dit is geen reisverslag van onze trip naar Berlijn, maar wel een tip van de basisschool Fichtelgebirge, die CEGO een aantal jaren terug begeleidde.

Zij maakten duidelijk de keuze om van de 3 eerste, tweede en derde leerjaren telkens 3 gemengde groepen te maken. Zo zitten kinderen van het eerste tot het derde samen in een groep en ondersteunen de leerlingen van het 3de mee tijdens het leesproces in het 1ste leerjaar. Van samen leren gesproken!

De kinderen doen ook elke dag aan 'stationarbeit', het zogenaamde contract- of hoekenwerk van bij ons. Opvallend, elke activiteit registreren ze in een soort van dagboek (zie images). Ze maken een planning van wat ze gaan doen en evalueren ook zichzelf.

In de namiddag kunnen ze kiezen uit 9 ateliers volgens de talentenarchipel. Jawel, dit is intussen internationaal doorgesijpeld en wordt in de Berlijnse scholen sterk gebruikt. Ook hiervan registreren de kinderen activiteiten in hun dagboek.

Tot slot evalueren ze hun week en formuleren ze een groeipunt voor de volgende week.